Vanliga Frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna som rör våra tjänster, kvalitet och hur vi tar betalt.

Hur blir jag kund?

om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i kontaktformuläret eller ringer för att boka ett kostnadsfritt hembesök. Därefter kommer vi hem till er för att göra en genomgång av ditt hem och hur ofta hemstädningen skall ske. Samtliga kontaktuppgifter finns längst ner på sidan.

Hur snabbt kommer ni igång med första städningen?

Efter att vi varit hos er på ett kostnadsfritt hembesök sker första städningen inom två veckor. Vid första städtillfället får ni ett startpaket som innehåller en mopp, mikrotrasor, dammvippa och städmedel.

Vad behöver jag som kund tänka på inför städning?

För bästa resultat ber vi er skapa så fria ytor som möjligt samt att ha en väl fungerande dammsugare.

Hur fungerar timbanken?

Som abonnemangskund får du en timbank där du kan spara tid om du varit sjuk, bortrest eller valt att avboka ett städtillfälle. Om du väljer att beställa någon av våra tillvalstjänster såsom trädgårdsskötsel eller storstädning fakturerar vi inget extra. Kostnaden justeras automatiskt mot timbanken. Som abonnemangskund betalar du samma månadskostnad även om du valt eventuella tillvalstjänster. Du kan spara maximalt 8 timmar i timbanken.

Är det alltid samma person som städar hemma hos mig?

Vår målsättning är att det ska vara samma person som städar hemma hos dig. Vid sjukdom och semester förser vi dig alltid med lika kvalificerad personal.

Hur fungerar tjänsten ”Regelbunden hemstädning”?

Tjänsten innebär att vi regelbundet städar ditt hem varje, varannan eller var fjärde vecka. Tjänsten är utan bindningstid och vi har 30 dagars uppsägningstid på abonnemanget.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?

Vi lämnar alltid en nöjd- kundgaranti på våra tjänster, vilket innebär att om du av någon anledning är missnöjd med utfört arbete, åtgärdas det enligt önskemål direkt.

Måste jag lämna ut nycklar?

För att vi skall kunna utföra städningen på bestämd veckodag och tid behöver vi tillgång till ert hem. Antingen sker det via en nyckelkvittens eller om du har möjlighet att låsa upp för oss, går detta också utmärkt. Vi har självklart noggranna rutiner kring nyckelhantering.

Vad händer om något går sönder hemma hos mig?

Vi har en ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakat.

Vad händer om personalen skadar sig hemma hos mig?

All vår personal är försäkrad under arbetstid samt till och från jobbet.

Hur fungerar skattereduktionen?

Bofints städtjänster ger rätt till skattereduktion på utfört arbete. Med skattereduktionen betalar du halva arbetskostnaden direkt på fakturan och Bofint ansöker sedan om resterande belopp hos skatteverket. Vänligen tänk på att serviceavgiften inte ger rätt till skattereduktion. LÄS MER OM SKATTEREDUKTION

Hur betalar jag?

Faktureringen sker i efterskott 1 gång/mån. Betalningsvillkoren är 20 dagar från faktureringsdatum. Om faktureringsdatumet däremot faller på en helgdag flyttas faktureringen framåt i tiden till fördel för kunden.

Hur betalar jag med autogiro?

För att kunna betala via autogiro måste du först registrera dig med ditt kundnummer, vilket du enklast gör via din internetbank. Har du ingen internetbank går det utmärkt att kontakta oss så skickar vi en blankett till din adress.
Bofint Städservice Logo

Mobile Contact info

0300 44 00 20 info@bofint.se Öppettider:
08-17
helgfria vardagar