Desire Nyberg

Berätta lite om dig själv, vem är du?
Desiré heter jag, är 33 år och bor i en villa i Kungsbacka tillsammans med min man.
Jag har ett stort mat och vin intresse och äger ett Instagram-konto där jag delar med mig av matlagning, restaurangbesök och goda viner. Just nu går mycket av fritiden åt till fix med hus och trädgård, men när jag har tid över så umgås jag gärna med vänner. Både jag och min man har ett stort reseintresse, men vi har dessvärre inte kunnat resa så mycket under pandemin.

 

Hur länge har du jobbat på Bofint?
Jag började i februari för två år sedan.

 

Vad gjorde du innan du började på Bofint?
Innan jag började på Bofint utbildade jag mig till E-business manager och efter examen jobbade jag på ett e-handelsbolag i två års tid. Innan dess jobbade jag som områdeschef på ett annat städbolag.

 

Vad fick du med dig för erfarenhet från dina tidigare jobb?
Jag började arbeta i tidig ålder. När jag var 13 år blev jag anställd på Mcdonalds och har sedan dess alltid jobbat med service. Service är något jag brinner för och jag tycker att det är en viktig del i arbetet som jag alltid tar med mig, att ge både kunder och personal bra service.

Att jag har tidigare erfarenhet inom städbranschen har varit en stor fördel för mig här på Bofint. Jag kom snabbt in i min arbetsroll, även om det var några år där jag testade på annat yrke. Det var nyttigt för mig att testa en annan bransch, det gav mig insikten om att det är det här jag faktiskt vill göra.

 

Vad har du för yrkestitel på Bofint?
Min titel är Områdeschef, vilket innefattar kund- och personalansvar. Jag är mina kunders kontaktperson och min personalgrupps närmsta chef.

 

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Den är varierad. Det beror helt och hållet på hur dagen startar och vad vi har att göra, men min arbetsdag är väldigt flexibel. Oftast har vi vissa kundbesök inplanerade som består av uppföljning och kvalitetskontroller, eller så hjälper jag till och stöttar personal ute hos kund. Jag är även på plats på kontoret och arbetar administrativt med uppgifter som ska utföras, exempelvis saker som att planera in kommande städningar, möte med personal, uppstartsmöte med kund osv. Utöver det som är inplanerat, så har jag ansvar över allt som händer under dagen, det vill säga den dagliga driften som alltid ska flyta på.

 

Vad tycker du är roligast med ditt jobb?
Det absolut roligaste med mitt jobb och anledningen till att jag valde att komma tillbaka till städbranschen, är mötet med alla människor. Det är väldigt stimulerande att arbeta socialt. Jag uppskattar också flexibiliteten och att alla dagar ser olika ut. Det är även kul att kunna påverka och vara delaktig i mycket.

 

Har du något motto i livet?
Jag brukar säga att man ska leva livet varje dag och att det alltid finns något att fira. Jag tycker att det är väldigt viktigt. Vi vet inte vad som händer i morgon, så jag tycker att man inte ska fokusera för mycket på framtiden.

 

Om du hade fått välja en superkraft, vilken hade du då valt?
Jag hade nog valt att vara osynlig för att jag är otroligt nyfiken av mig. Det vore kul se och höra allting som pågår när jag inte är med.

Fler referenser